توظيف المواقع الإلكترونية للحكومة المصرية أدوات تحقيق رضا الجمهور عن الخدمات الحكومية الرقمية: دراسة تحليلية

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

1 الاداب

2 كلية الاداب جامعه سوهاج

المستخلص

استهدفت الدراسة معرفة مدى توظيف المواقع الإلكترونية الحكومية لأدوات تحقيق رضا الجمهور عن الخدمات الحكومية الرقمية،وذلك من خلال رصد كيفيةتوظيفها لمؤشرات سهولة الاستخدام وأدوات تفاعلية الاتصال مع الجمهور وكذلك أدوات مشاركة الجمهور، وتنتمي هذه الدراسة إلى الدراسات الوصفية بالاعتماد على منهج المسح التحليلي، وذلك باستخدام أداة تحليل المضمون لعينة تتكون من 8 مواقع من المواقع الإلكترونية الحكومية. وتوصلت الدراسة إلى عدة نتائج أهمها أن المواقع الإلكترونية الحكومية نجحت في توظيف العديد من الأدوات لتفعيل العلاقة مع الجمهور وتحقيق رضاه عن الخدمات الحكومية الرقمية.

The Abstract
This study aimed toidentify to what extent by government websites could employeetoolsto achieve satisfaction of the public about digital government services, by studding how these sites could employee ease of use indicators, interactive communication, and audience engagement tools .This study belongs to descriptive studies, The study relied on theanalytical Survey Methodology, usingcontent analysis method for analyzing the content of 8 government websites.
The study concluded to a number of scientific results, the most important of them is: government websites used several tools to active it’ relationship with the public and to achieve satisfaction of the public about digital government services, these tools include tools that facilitate the use of government websites, tools for communicating with the public, and tools for interactivity and participation by individuals who use government websites

الكلمات الرئيسية

الموضوعات الرئيسية